A bizonytalanság oldásának 3 szintje

Szerző: FreshUp Ági (RYT 500)| Kategória: Mozogj, Pihenj, Élj

Hogy vagy?
Kösz jól.
Szuper.
És amúgy?
Mit szólsz ehhez a mostani helyzethez?
Ja, hát teljesen leszív és depresszióssá tesz.
Nem tudom mi lesz.
Nem elég a covid, még jönnek újabb dolgok az életünkbe (az utunkba).
Mi lesz?
Mi lesz velünk?
Mi lesz a gyerekeinkkel?
Mi lesz a Földünkkel?
Mivé lesz ez a világ?
.
.
.
Bármelyikkel lezajlódhatna ez a párbeszéd,
ha még nem történt volna meg.
Tele van a világ bizonytalansággal.
És egyre másra jönnek az újabbak.
Hírek. Prognózisok. Trendek.
Aki aktuálisan olvassa ezt az írás, annak nem kell bemutatni.

Csak egy percre állj meg!

Pásztázd végig a tested, hol érzel “valamit”, amikor a nem túl fényes jövőről hallasz?
Hol jelentkezik benned a feszültség?
Te is érzed a gyomrodat?
Úgy összeszorul, igaz?
Netán kényszert is érzel arra, hogy egyél (de minek, nem változtat az semmin).
Neked lejjebb van az a szorongató érzés? 
Mondjuk a hasad tájékán?
Vagy a nyakad merev, görcsöl alatta a csuklyásizmod?
Elég csak a tükörbe nézned, és minden kiül az arcodon?

 

Végy egy levegőt.

Lassan be, hosszan ki.
Számolj 4-ig a belégzés alatt, és jó hosszam fújd ki.
Most növeld a belégzés hosszát 8-ra és fújd ki.
Megkönnyebbülést adóan fújd ki.
Te is érzed?
Érzed a világ bizonytalanságát?
Érzed a kilátástalanság nyomását?
Mindannyian érezzük a felkavart kollektív tudat energiáját.
Te is. Én is.
Ez normális.

 

De hogy az érzéseinkkel mit kezdünk, az már a mi dolgunk.

A te dolgod, a felelősséged, ahogy érzed magad.
Lélegezz tovább tudatosan.
Érzékeled a légzésed feloldó hatását?
Észre veszed, hogy lélegzel?
Észre veszed, hogy mekkora megkönnyebbülést nyújt a tudatos légzésed (4-es, 8-as légzés)?
Vedd észre!
Itt vagy!
Élsz!
Azért, hogy jóban részesülj!
Hogy tégy a világért!
Hogy karmikusan feldolgozz, és alkoss.
Tartósan negatívban lenni  (érzelmileg, fizikailag) nem normális.
Oké!?
Térj vissza annak lenni, aki derűlátó, pozitív hozzáállású és aki szeret élni! #élniszeretünk

3 mentális útravaló a bizonytalanság érzésének enyhítésére

1.Találj vissza önmagadhoz.

Oldd a feszültséged légzőgyakorlattal, jógával, meditációval. Rendezd a belső környezetedet. Ez az, amiért te, csakis te vagy felelős, történjék bármi odakinn.
Az első dolog, mielőtt bárkivel is találkozol, beszélgetsz, munkába mész, ne adj isten panaszkodni kezdesz, hogy te magaddal, önmagaddal kapcsolódsz. Elcsendesíted az elméd. Megnyugtatod a légzésed, és alacsonyabb hőfokra állítod a gondolataidat.
Ez minden reggel és este feladat, rutin, rituálé, mint a buddhistáknak.
Mi kell ehhez?
Elcsendesedni. Tv-től, rádiótól, social mediától távol állni. (Egy infográfon olvastam valahol, hogy 5 km-es távolság kell ehhez. Nagyon ott van!)
Ha máskor nem is tudod eltávolítani magad, csak este, akkor csináld este, mert ezzel a jobb alvásodat alapozod meg. Ha napközen kapod kívülről az impulzusokat – mondjuk munkahelyen -, akkor azért lássuk be, este nehezebb feladatod van. Érdemes nap közben is off-os időszakokat tartani, amikor nincs semmi kívülről jövő impulzus körülötted.

Az alábbi “eszközökre” találsz ingyenes videókat a youtube csatornámon, a tagdíjjal járó programjaimban pedig részletesen foglalkozunk a témákkal, valamint rendszeresen találkozhatsz velem élőben és a technikára és aktuális kérdéseid is választ kaphatsz
  • Lélegezz tudatosan vagy végezz pranayama technikát.
  • Jógázz. A fizikai test oldása, lazítása gyorsan, érezhető szinten hat az elme lazultságára is.
  • Meditálj
Ha ez a mentális lazultság csak a gyakorlást utáni pár percig is tart, akkor is megéri!
Este, amikor lefekszel, shavasanaval (sávászanával) kezdd.
A külső világból eredő, a bizonytalanság híreiről érkező impulzusok elsőként mentálisan érintenek. Az agyad befogadja, majd értelmezi. Az értelmezés különbözőségén múlik, hogy ki mennyire értékeli “gáz”-nak a helyzetet. Ez kettőnk között a különbség.
A mentális értelmezés elég gyorsan megjelenik a fizikai testben.
Ha a fizikai testből kioldod a feszültséget, akkor még ott az energetikai, amelyre leginkább a meditáció és a szemléletmódváltás hat. (Szabad vagyok, Nővagyok)

 

2. Találj olyan tevékenységet, amely számodra nagyszerű, felszabadító!

És ezt végezd minél gyakrabban. Ami örömmel tölt el, az az energiaszintedet emeli. A jókedv könnyedséget és lazább szemléletmódot hoz létre. Az opitmista gondolatok, sőt a gyógyító erők is az emelkedettebb energiaszinten működnek igazán. (!)
Ér ebben a negatív világban jól érezni magadat?
Igen, hát persze.
Ér ebben a bizonytalanságban másként, optimistán látni a világot?
Naná, és kell is!
A félelmek a fáradt, leterhelt elmében kelnek igazán életre.
Az örömteli, könnyed mentális állapot, az önmagad világához közel állás másként értelmezi a bizonytalanságot. Elképzelhető, hogy nem jut el a félelem szintjére, egy esetleges kellemetlen lehetőségben megáll.
És ér így gondolni, főleg addig, amíg minden csak feltételezés.
Termelj terhát sok szeretetet magadban.
A lehetőségek értelmezéséről pedig mi magunk döntünk.

 

3. Oszd meg másokkal mindazokat a technikákat, gondolatokat, gondolati trükköket, amelyek neked segítenek megmaradni stabilnak, vagy amik visszahoznak téged.

Legyen az bármilyen tipp, trükk, techika, gondolat.
Bármi, ami neked segít, segíthet a másiknak is.
Oszd meg.
A social media oldalad ne a külsőségekről vagy a félelmek megosztásáról szóljon, hanem csupa pozitív szemléletről és tapasztalásról.
A napod aprócska, parányi örömteli felfedezéséről.
Ezzel tudjuk emelni a saját belső környezetünk energiáját, általa a környzetünk energiáját, amelyben élünk, és így kihatunk a kollektív energiára is. Mindháromra óriási szükség van.
Előbb TE.
Utána a többiek.
Végül a kollektív tudat.
Közös meditációs gyakorlás
A továbbiakban maradj velem, mert rendszeresen fogok szervezni közös meditációt az energia emelésére. Minden info a hírlevelemben lesz.

 

Három szemelvénnyel zárok, amelyet a Nővagyok 24.témájából hozok, a Saját utam címűből.
“Mindig útkeresésben vagyunk, mert minden változik. De egy biztos, ha te belül stabil vagy érzelmileg, akkor jó úton vagy. Minden változik körülöttünk, amire nincs kihatásunk, csakis a saját belső világunkra. Gondoskodj magadról, egyengesd a saját utad, figyeld a belső gyermeki énedet és ápold vele a kapcsolatodat, amelyet senki más nem tehet meg, sem a társad, sem a gyereked, és nem is várhatod el.”
“A jóga hihetetlenül erős mentális, fizikai és spirituális gyakorlat, amely sok réteget tartalmaz. A fizikai pózok egyszerűen a jóga gyakorlásnak csupán a felszínei, de már az ászanák is a test, az elme és a lélek egyesülését szolgálja. A mostani témánk megköveteli, hogy úgy beszéljek a jógáról, mint a lelkünk megérintésének az eszköze. A jóga eszköz arra, hogy kapcsoldójunk a gyermeki énünkkel, a lelkünkkel, a magasabb rendű énünkkel. Mennyi könnyes szemet láttam már egy teljes jógaóra végi shavasana után. A szavakat keresve  a jógijaim mint azt mondták, hogy ilyen törődést, szeretetet és figyelmet nagyon nagyon rég kaptak. És bár a jógaórámom kaptak mindháromból tőlem, itt a saját maguk által megtapasztalt törődésre, szeretetre és figyelemre gondoltak, és én is. Erre van szüksége egy gyereknek. Erre van szüksége egy felnőttnek. Erre van szükséged neked is. Ha a gyermeki éned saját magadtól megkapja mindhármat, akkor biztos lehetsz abban, hogy abban a boldog állapotban nem csak könnyedséget fogsz érezni, hanem a válaszok is jönnek, az irányok is jönnek, hogy merre tovább.”
“Életünk célja, hogy minden akadályt eltávolítsunk azon az úton, ami oda vezet, hogy szeretetteljes emberi lényekké váljunk. … Ha tökéletesen szeretni tudó emberi lényekké válunk – és csak akkor – , meg tudjuk  gyógyítani bolygónkat is. Hisszük, hogy ezért vagyunk itt, hogy megtanuljuk, hogyan válhatunk önmagunk és bolygónk gyógyítóivá. Hisszük, hogy minden, ami másoknak örömet okoz, és hozzásegít, hogy még szeretőbb emberi lényekké váljunk, az egy lépés a bolygó gyógyulása felé. Hisszük, hogy tudatosságunk mások tudatosságát és a kollektív tudatot erősíti, hogy valamennyien ugyanazért vagyunk ezen a földön. Ez ad értelmet az életünknek, hiszen mindenre hatással van az, amit teszünk…. A szeretet, amit kifejezünk, hatással van a világra. Ha majd mindenki több szeretetet tud kibocsátani, a világ megváltozik.”  (Könyvajánló: A gyógyító gyermeki én)
Szemléletváltáshoz tiszta szívből ajánlom a Nővagyok programomat, amelyben minden hónapban egy témával foglalkozunk és dolgozzuk fel a témához fűzödő saját tapasztalásainkat. Felismerések és gondolkodásmód váltás vár rád, amely a könnyedebb és szabadabb életérzés alapjai.

 

Csillagos rész:
E bejegyzés írásának idejében a covid világjárvány közepén vagyunk (bő másfél éve van “velünk”), a sokadik lockdown-t éljük meg, mellette megjelentek olyan témák a nagyvilágban, hogy energiaválság, black out, globális felmelegedés aktuális hatásai, kötelező védőoltás, közelgő infláció. Ezek közül bármelyik lehet riogató, hogy mennyire, nincs értelme belebonyolódni, mert az ziher, hogy magával ragad, és lehúzza az energiánkat negatívba.
Ehelyett legyünk pozitív szemléletűek és tegyünk azért, hogy emeljük az eneriánkat.
Minden nálunk kezdődik.

 

Minden veled, minden nálad kezdődik.

“A változás forrása te magad vagy!”

Ha végig olvastad, nyomj egy szivecskét, hogy tudjam jelen vagy.
Hashtags: FreshUp Ági, anya vagyok, belső erő fokozása, bizonytalan világ, bizonytalannak érzem magam, bizonytalanság, freshup yoga acedemy, félelmek leküzdése, hogyan fogadd el magad, hogyan küzdjem le a félelmeim, hogyan légy jó nő, hogyan találjak kiutat a bizonytalanságból, jógikus életmód, magabiztosság, megerősítő meditáció, mit csináljak a bizonytalanság leküzdésére, mitől jó nő a nő, miért csinálom, más nézőpont, nő vagyok program, női hatha jóga, női jóga, női kundalini jóga, női yin jóga, spirituális nő, spirituális női kör, tudatos gondolkodás, tudatos technikák és jóga gyakorlatok, tudatos vagyok, élni szeretünk, út a spiritualitás felé

FreshUp Ági

Ahogy a Hold is állandóan változik, úgy a te energiád is, azonban hiszem, hogy mindenki képes megtalálni az egyensúlyát, amelyben boldogságot, nyugalmat és egyben tettre kész energiát érez. Közel 2000 tartott jógaóra tapasztalatával és YA-RYT 500 órás nemzetközi jógaokatóként vezetem a saját alkotásom, a Fresh Up Zone studiót Bécsben. Fontos szempont számomra a helyes kivitelezés, a rendszeresség és a fejlődés. A hatha alapú óráimon gyakran találkozhatsz anatómiai fókusszal, flow, yin és elemekkel, és kedvelem a fordított és egyensúlyozó testhelyzeteket. Jóga filozófiám …

Hozzászólások
  1. Zsuzsanna Bodollai 10 hónap ago

    Hálás vagyok neked,köszönöm szépen!

    • Ági JógaMindennap 10 hónap ago

      Köszönöm, Zsuzsa. Most ezzel virtuális kapcsolódtunk 🙂

      Merd beismerni, felismerni, hogy mi okoz benned bizonytalanságot, és használd előnyödre a fenti megerősítéseket.

      Ölellek

  2. Ági JógaMindennap 10 hónap ago

    Kérdés Neked:

    ?? Miért van az, hogy mindenkit ugyanazok az impulzusok (hírek, környezeti trendek) érnek, és mégsem éljük meg egyformán a dolgokat? (Van, aki betegségig megy el, van, aki fel sem veszi.)

    Itt jön be a különbség az egyéni szemléletmódban. Foglalkozz a gondolkodásmódoddal, hogy ne küldjenek a padlóra, de még csak nem is érintsenek meg oly annyira a dolgok. Csiszold a szemléletmódod, hogy optimistábban lásd a világot, sőt szortírozd, hogy miket engedsz be!

    Te hogy gondolod?

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

JógaMindennap - 2022.

Kérdésed van? Írj nekünk!

Bejelentkezem

Elfelejtetted a jelszvad?