Mivel töltenél el 28 plusz szabad órát?

KérdezzKedd 4. Alvás és jóga - FreshUp Ági - Jóga Mindennap

Szerző: FreshUp Ági (RYT 500)| Kategória: Egyéb, Pihenj, Élj

“De jó is lenne ha nem kéne ennyit aludnom!”

“Akkor végre lenne időm arra, amit régóta tervezek.”

 

Ismerős?

 

Kérdésem most feléd? Mennyit szoktál te aludni úgy átlagban? És nappal megszoktál-e állni pihenni?

 

Hogyan pihensz nappal?

Mostantól építs be pihenési módot a nappalodba! Igen, még a munkanapodba is. Hogyha tényleg szeretnél kevesebbet/jobban aludni?

 

Energiazabáló vagy? Netán energiatakarékos életmódot folytatsz?

Az alvásod hosszának igénye és minősége az idegrendszereden múlik. Minél több a nyugalmi időszak a napodban, annál több energiád marad meg. Így az esti alvásnál nem kell annyit dolgozzon a szervezeted, hogy kipihenje magát. Minden az energiamérlegeden múlik.

Ha nem tolod el erősen a szervezeted az energifelhasználás irányába, akkor a saját tested regenerációja és belső ereje képes rövidebb éjszakai pihenés alatt megújulni.

A tested pihenésre vágyik és nem alvásra!

 

De mégis, Ági, hogyan pihenjek nappal?

Elsősorban az egyensúlyod megtartásával, mert a stabil elme könnyebben a háttérben marad egy stresszes helyzetben, az idegesítő kollegák mellett vagy az örökmozgó gyerekeid között. És az sem elhanyagolható tény, hogy a jógi kevésbé aggódik a jövőn, az anyagiakon. Így kevesebb energiát fecsérelsz el a környezetedre.

A mindennapos jóga gyakorlás pedig ebben segít, mert vitalizál, erőt ad és felel az egyensúlyod megtartásáért a testedben-elmédben. Így mentálisan kiegyensúlyozott maradsz. Gondolj csak a pranayama technikára, amely nemcsak  a tüdőd, hanem a fejed is kitisztítja. A jóga végi relaxáció (shavasana) igazi felüdülés, és szuperül átkapcsol pihent üzemmódba.

 

Részletek a videómban

Aztán gyere ide vissza, és beszélgessünk. Írd meg mennyi az alvásigényed!

 

Ok, de hát én jógázom!

Akkor biztosan egyetértesz velem, és te is tapasztalod, hogy este képes vagy gyorsan elaludni és reggel könnyen felkelni korán, problémamentes, mondjuk 6-kor. Ha nem így van, akkor van még mit formálni a jóga gyakorlásodon. Ebben segítek neked örömmel, ha megkeresel.

Várjunk csak  “ha jógáznom kell a kevesebb alvásért cserébe, akkor hol itt a nyereség”?

A jógát éber állapotban végzed, tudatodnál vagy, és az ember azokat a pillanatok élvezni, amit éberen tölt. Az alvásban csak azt élvezed, hogy lefekhetsz és hogy reggel még 10 percre visszanyomod az ébresztőt. Ugye így van?

Bármennyi időt is töltessz jógával, azt teljes tudatosságoddal teszed a legelejétől a végéig. Közben nemcsek erősebb leszel, stabilabb és rugalmasabb, de az elméd olyan fogékony állapotba kerül, hogy könnyedén kapsz választ megválaszolatlan kérdésekre, egyszerűbben átlendülsz egy téged érintő bántó viselkedésen, vagy gyorsabban összeszed az összes bátorságod, hogy meghozz már végre egy nagy döntést.

 

Itt van tehát ingyen plusz 28 óra (nettó) havonta, és abban egy percet sem kell aludnod.

Döbbenet. Mielőtt “összepisiled” magad az örömtől, ragadjuk meg a lényeget, és határozd el, hogy igenis *RENDSZERESEN* fogsz jógázni, mert akkor pihenő üzemmódba kapcsol az idegrendszered. Hogyan is van ez? Erre is kitérek a videómban.

 

Mivel töltenél 28 szabad órát? Sorold!

Ez most nem álom, pusztán számok! Elég csak napi 1 órával kevesebbet aludnod, ami hetente  7 óra plusz. Az egy hónapban minimum 28 óra, ami több, mint egy teljes nap, és ez időt arra fordíthatsz, amire csak akarod. Ajándék önmagadnak. Vonzó, mi?!

Kíváncsi vagyok, hogy mi minden férne így bele a sűrű napjaidba. Írd meg alább a kommentboxba!

Írd csak meg, ábrándozz, de most úgy, hogy ez meg is valósulhat. Mert amit tenned kell érte, az annyi, hogy jógázol.

 

Így fér bele egyeseknek a jóga az életükbe?

Ha minden nap 30 percet jógázol, akkor gyakorlatilag marad még 30 perced további énidőre (amennyiben azt vesszük alapul, hogy 1 órával van kevesebb alvásigényed, de ez lehet több is). Ha háromnaponta 90 percet, akkor is ugyanott vagy.

A jóga gyakorlásért cserébe viszont azt is kapod, hogy több időd van magadra. Nem csak a gyakorlás alatt érzed jól magad, hanem az még órák hosszat kitart utána.

De a jóga nem altató csodabogyó, amit beveszel és minden erőfeszítés nélkül hat – vagy nem hat, a mellékhatásairól nem is beszélve. A jógáért fel kell állnod, és megmozgatnod kezedet, lábad. Egy jó jógaoktató kellően motivál téged ebben. Én örömmel teszem ezt a “Nő vagyok” női jóga online program keretéebn is.

A jóga mindennapos gyakorlásával nagyon sokat nyersz, és azoknak csak az egyik pozitív mellékhatása a kevesebb alvás.

 

Nézd meg az erről készült videómat

Az e heti KérdezzKedd videó után gyere ide vissza és kommentelj!

 

Most rajtad a sor! Írj nekem.

Kíváncsi vagyok, hogy mi minden férne így bele a sűrű napjaidba?

Mondd el, hogy neked mennyi az alvásigényed és hogy milyen gyakran jógázol?

Írj alább a kommentboxba vagy privát üzenet esetén a kis borítékra kattintva.

 

KérdezzKedd-nél?

Akkor írj a kis borítékra kattintva jobb alul. A sztorid legyen konkrét.

 

Szeretettel,

Ági

 

Ui: Kételkezdsz a jóga gyakorlásodban? Itt egy jól összeállított programra vágysz, amelyben vannak rövidebb és hosszabb blokkok, és választhatsz, hogy mennyi időd van gyakorlásra.

A “Nő vagyok” női jóga komplex program, amely tartalmaz pihentető yin, felpezsdítő és erősítő yang gyakorlatsorokat, az elmédet lekapcsoló vezetett meditációt és üdítő podcast hallgatási lehetőséget is.

Ha van kedved, csatlakozz: “Nő vagyok” női jóga online program

 

 

A cikket a legjobb tudásom szerint írtam, saját tapasztalatom és ismeretszerzésemen alapul. Tájékoztató jellegű.

Ha érdekel a téma tovább, keress rá yoga and sleep

 

 

Hashtags: altató helyett, alvásésjóga, energizálójóga, freshup ági magazin, haladójóga, hogyanaludjakkevesebbet, jóga magazin, jógaéletmód, kezdőjóga, komplex jóga program, komplexjógaprogram, kérdezzkedd, nő vagyok női jóga program, paraszimpatikus idegrendszer, pranayama technika, pránajáma technika, természetes altató, vezetett meditáció

FreshUp Ági

Ahogy a Hold is állandóan változik, úgy a te energiád is, azonban hiszem, hogy mindenki képes megtalálni az egyensúlyát, amelyben boldogságot, nyugalmat és egyben tettre kész energiát érez. Közel 2000 tartott jógaóra tapasztalatával és YA-RYT 500 órás nemzetközi jógaokatóként vezetem a saját alkotásom, a Fresh Up Zone studiót Bécsben. Fontos szempont számomra a helyes kivitelezés, a rendszeresség és a fejlődés. A hatha alapú óráimon gyakran találkozhatsz anatómiai fókusszal, flow, yin és elemekkel, és kedvelem a fordított és egyensúlyozó testhelyzeteket. Jóga filozófiám …

0 Hozzászólás

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

JógaMindennap - 2021

Kérdésed van? Írj nekünk!

Bejelentkezem

Elfelejtetted a jelszvad?