Meditáció légzésfókusszal

Szerző: FreshUp Ági (RYT 500)| Kategória: Pihenj

Ezt a meditációs technikát bárhol tudod alkalmazni. A legjobb persze ha minden nap ugyanabban az időben és helyen biztosítod magadnak azt a 10 – 15 percet, amikor elvonulsz a világ elől, és csak magad vagy. Magadra szánod az időt.

Ha még nem vagy gyakorlott meditáló, ez a technika teljesen jó kezdésnek. Ha pedig már gyakorlott vagy, igyekezz rendszert vinni, azaz 7 vagy 21 napon keresztül végezt minden nap. Figyeld magad, hogy mi változik, de minden elvárás nélkül. Csak végezd és mélyülj el a légzésben. Nincs két egyforma nap, így valószínű ez a meditációs technika is minden nap más élményt fog nyújtani.

Örömmel ajánlom tehát ezt a gyakorlatot, és örömmel veszem a tapasztalataid, ha megosztod velünk az egészségtudatosok csoportjával, a Jóga Mindennap Olvasóival.

Meditáció légzésfókusszal – jóga gyakorlás Jóga Mindenap Magazin

Meditáció légzésfókusszal
A légzésedre bárhol és bármikor tudod terelni a figyelmed. Ébredés után, a tükörbe nézve a reggeli készülődés során, a metróra várva vagy épp utazva, este hazafele úton vagy épp elalvás előtt. Egyszerűen csak kezdd el figyelni a légzésed, ahogy emelkedik a mellkasod, és ahogy süllyed. A légzésed legyen természetes, csak hagyd, hogy megtörténjen.

Az öt lépésből álló technikánál használd a megérzésed, végezz minden szakaszt egy kicsit tovább, ahhoz képest, ahogy az elméd jelezné (kérné), hogy lépj tovább. A meditáció nem az elmédről szól, nagyon is nem, ezért ne hagyd, hogy az egód vezéreljen.

1. lépés: A belégzésed útja
Csukd be a szemmed, és csak figyeld a légzésed. A légzésed természtes és ösztönös. Fókusz a belégézésen, csak a belégzésen van. Figyeld, ahogyan a levegő belép az orrjáratokon, végighalad az orron egészen le a tüdődig.

2. lépés: Belégzés után pillanatnyi szünet
Minden belégzés után van egy pillanatnyi szünet, amely természetesen megtörténik. Anélkül, hogy bármin is változtatnál, figyelmed csak erre irányítsd, a többit hagyd, hogy automatikusan megtörténjen. Figyeld a szüneteket.

3. lépés: Kilégzés
Válts, és most csak a kilégzésed figyeld, ahogyan a mellkas és a has változtatja alakját.

4. lépés: Kilégzés után pillanatnyi szünet
Minden kilégzés után van egy pillanatnyi, természetes szünet. Figyeld azt, csakis azt.

Mind a 4 szakaszt min. 2-3 percig végezd, de legalábbis tovább, mint ahogy azt az elméd diktálná. Ne változtass semmit, csak hagy, hogy ösztönösen megtörténjen a légzésed.

5. lépés: A légzésed számolása

Kezdd számolni a légzésed:
– a belégésed. Kezdd eggyel, és csak a belégzéseket számold. Belégzés 1, belégzés 2, belégzés 3, … Egészen 10-ig, majd vissza 10-től 1-ig. Elképzelhető, hogy elfelejted hol tartottál, vagy elrontod a számolást, akkor kezdd el újra 1-től.
– végezd el ugyanezt a kilégzéseddel is.

A légzésed ösztönös és természetes, erősíti benned az átadás érzését és az elfogadást. A légzéseid közötti pillanatnyi szünetek pedig téged, magad jelképeznek. A te belsődet, a központodat.

Ez a technika erősíti a tudatosságodat és a koncentrációdat.

Ha van időd, a gyakorlat elvégzése után, maradj még ülve, és engedj el minden fókuszt. Csak légy akkor “itt és most”.

Kellemes élményszerzés, meditálást kívánok.

Visszajelzésed, kérdésed esetén írj bátran.

Namaste,
Ági

Hashtags: Jóga Mindennap, befelé, csend, featured, figyelés, légzés, meditáció, relaxáció, élni szeretünk

FreshUp Ági

Ahogy a Hold is állandóan változik, úgy a te energiád is, azonban hiszem, hogy mindenki képes megtalálni az egyensúlyát, amelyben boldogságot, nyugalmat és egyben tettre kész energiát érez. Közel 2000 tartott jógaóra tapasztalatával és YA-RYT 500 órás nemzetközi jógaokatóként vezetem a saját alkotásom, a Fresh Up Zone studiót Bécsben. Fontos szempont számomra a helyes kivitelezés, a rendszeresség és a fejlődés. A hatha alapú óráimon gyakran találkozhatsz anatómiai fókusszal, flow, yin és elemekkel, és kedvelem a fordított és egyensúlyozó testhelyzeteket. Jóga filozófiám …

0 Hozzászólás

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

JógaMindennap - 2020

Kérdésed van? Írj nekünk!

Bejelentkezem

Elfelejtetted a jelszvad?