Tisztánérzés – Női jóga 5.

Kismama joga online trimeszter postpartum FreshUp Joga Mindennap

Te is tisztánérző vagy?

Minden érzést és gondolatot előbb fel kell szabadítsunk, majd el kell engedjünk ahhoz, hogy elmondhassuk, kötöttségek nélkül, szabadon élünk.

A helyzet a tisztánérzés, amely képességed neked is arra, hogy megérezd és átvedd egy másik ember érzelmeit, energiáját. A köznyelv ezt empátiának is hívja, de azért erről sokkal többről van szó, elmondom a “Bevezető gondolataimban”

Külön tudod választani a kívülről jövő érzelmeket a sajátodtól? Ismerd fel idejében és oldd fel azokat. 

Ehhez mutatok neked plusz három technikát a megszokott yin és yang, hatha jógagyakorlásokon és a kundalini kriyán túl.

És megsúgom, mégha nem is tudod, de te is tisztánérző vagy. Az emberek 99%-a az, mert mi mind energiából vagyunk.

Fordítsd a hasznodra ezt a képességed minthogy a hátrányától szenvedj. Csatlakozz az e havi “Nő vagyokra”.

 

Szeretettel,

Ági

Kérj hozzáférést a videókhoz, vagy ajándékozd ismerősödnek

Hozzászólások
  1. Eszter Tokodi 5 hónap ago

    Kedves Ági

    Köszönöm, hogy felnyitottad a szemem a tisztánérzés létezésére. Éreztem már sokszor de (egészen idáig) nem tudtam mit kezdeni a gondolatokkal, nem értettem honnan jönnek és mi céljuk. Mostantól tudatosan fogom figyelni.

    Két póz van amit nagyon nehezen tudok elvégezni. A “Z” póz már az alap helyzetben is nehéz, mindkét ülőgumót nem tudom a földön tartani. Követem az instrukciókat, segítenek is valamennyit de messze vagyok a jótól.
    A másik pedig a jógikus guggolás: azt vettem észre, hogy a sarkaim nagyon közel vannak egymáshoz, ha nem is így kezdem, közben szépen közelebb csúsznak egymáshoz. Mit tanácsolsz?

    Köszönöm válaszod🧘‍♀️

    • Ági JógaMindennap 4 hónap ago

      Szia Eszter!

      A “Z” póz erősen igénybe veszi a csípőt, és az aktuális csípő helyzettől és a térd ízület!! rugalmasságától is függ a kivitelezés “kényelme”. Egyik oldalon nyitja a csípőt, a másik oldalon zárja. Javaslom 1. találd meg a saját z-betűdet, azaz tágítsd vagy szűkítsd a combjaid közötti távolságot. 2. Próbálgasd a lábszárad és a combod szögét is módosítgatni, azaz a térdhajlításod különböző szögbe helyezni. 3. Figyeld meg melyik oldalad emelkedik meg üléskor, és az aláb tegyél többrét hatjott párnát. 4. Ha egyik sem segít, akkor először ülj egy magasabb dologra (párnára, plédre vagy téglára) és ekkor vedd fel a pózt és alakítsd a saját anatómiádra. Jelezz majd vissza, hogy mi a helyzet ezzel!

      A jógikus gugolás (malasana) is egy erős csípőnyitó és téret igénybe vevő póz. Ideális eset, hogy a csípő nyitásával a comb, alatta a térd és alatt a boka-sarok egy függőleges vonalat képez, és a lábfej annyira nyit sréen oldalra, hogy a térd alatt maradjon. Persze az egyéni anatómia itt is közbeszólhat. Azt írod, hogy közel vannak a sarkaid. Ha bírja a térded (nem okoz fájdalmat, feszültséget) akkor rendben van így. Sőt van egy olyan variációja is ennek a póznak, hogy a sarkak zárva vannak. (ez a nehezebb a többségnek), de ha megy, bátran végezd ezt így, sőt még előre hajolva a sarkaid meg is foghatod, a fejed pedig előre hajtod. 🙂

      Örülök, hogy a tisztánérzés téma adott értékes gondolatokat! 🙂

      Szeretettel,
      Ági

  2. Simonitsné Kolnhofer Helga 6 hónap ago

    Kedves Ági! Nekem a tisztánérzés havi program telibe talált. Már tovább léptem az átalakulás programra, de a yin jóga első három gyakorlatát azóta is minden este csinálom és a kriya is a kedvencem. Az első hónapokban a tűzlégzést nem tudtam jól csinálni és nem is szerettem. Mostanra azonban az egyik kedvencem lett. A megerősítő meditációt minden este meghallgatom. Tudom, hogy ezt a területet kell az életemben erősíteni. Az út, amelyen veled haladok rávilágít sok mindenre. Egyre jobban megismerem magam, és már tudom, hogy mindenki érzéseit, fájdalmát, bánatát … magamra veszem és ebből komoly problémáim vannak. Úgyhogy folyamatosan mondogatom a megerősítéseket és bízom abban, hogy hamarosan majd alkalmazni is tudom.
    A vizualizációnál és a meditációnál többször mondod, hogy képzeljünk el egy színt. Nekem ez soha nem sikerül. Van annak módja, hogy fejlesszem ezt a képességet?
    Nagyon köszönöm a támogatásod, a programod fantasztikus.

    • Ági JógaMindennap 6 hónap ago

      Drága Helga!

      Nagyszerű, hogy megfogalmaztad a fejlődési utad. 🙂 A vizualizáció – igen, sok mindenki másnak is – nehezen megy. Ez idővel jön, de addigis, nagyon jó rávezető gyakorlat, hogy ha egy számodra kedves és biztonságot adó színt választasz, és hozzá magad elé teszel egy olyan színű sálat, ruhadarabot, tárgyat, vagy akár a mobilod kijelzőjén egy olyan képet állítasz be, és azt is nézheted a vizualizáció alatt. Menet közben, amikor úgy érzed, hogy a szín beívódott a képzeletedbe, akkor lassan behunyod a szemed és a szín meg fog maradni. Ebben az esetben engedd el bátran azt a mondásom, hogy várd meg milyen szín ugrik be. Bátran válassz tehát előre ki egy színt. Ez hasonló a gyertyafény meditációhoz (trataka), amit a Tisztánlátás (Nővagyok 16., 2021.április) témában végzünk a yin gyakorlat elején.

      Minden felismerésünk jó, örülj neki, bármennyire is fájdalmas vagy szívet keserítő. Jó úton jársz, és egy percig ne jusson eszedbe, hogy mi lett volna ha hamarabb jársz ezen az úton. A múltban mindent úgy tettünk – mindannyian – ahogyan akkor épp a legjobb tudásunk szerint éreztük. Most, ahogy a tudatosságod nő, úgy válik sok minden világossá, amely már a jelenedet és a jövődet formálja szépen.

      Bármilyen helyzetben vagy, tudni kell magad kiemelni, és elsőként magadra tekinteni. Ez nem önzőség, sőt, akkor tudjuk szolgálni, jól szolgálni a környezetünket, ha magunkat tesszük tisztába elsőként. Légy fontos magadnak, igenis! És ezt is meg kell tanuljuk, mert nem jön könnyedén azon a megannyi élethelyzetben, amin járunk és találkozunk.

      Ölellek és további kitartó gyakorlást, örömteli felfedezést kívánok!
      Ági

  3. Kardos Katalin 1 év ago

    Nagyon köszönöm ezt a havi témát is! Nagyon találó és sokat segített. A ráhangolódástól kezdve az átmozgatáson ár a Yin jógáig!
    Jók a nyaki feladatok is, a mirigyek támogatása.
    Szeretem, hogy minden havi téma más, és hogy közben mindig mondod, hogyan hatnak a gyakorlatok a testünkre!
    Én veled vagyok már Január óta, érzem magamon a változást, sokkal rugalmasabb vagyok és kitartóbb!

    Maradj még sokáig velünk!
    Namaste

  4. Erzsebet Varga 1 év ago

    Szia Ági!

    Nagyon köszönöm, hogy gondoltál a pajzsmirigy problémákkal küszködőkre. Biztosan többen “járunk” ebben a cipőben. Azt is nagyon szeretem, hogy konkrétan részekre osztottad ezt a gyakorlatsort. Én a kriyat egy másik napon csináltam meg, mert együtt nekem sok volt. A yang rész kimondottan jólesett, áramló volt és érdekes. A ying részt mindig megcsinálom a túrázások után , igénylik a megerőltetett izületeim, izmaim.
    Na és mennyire igaz empátiával kapcsolatos gondolataid. Kimondottan van pár ember akinek nem érzem jól magam a környezetükben. Hát ha nem tudok odébbállni akkor jöhetnek a tőled tanultak. Az utóbbi években egyre inkább érzem a pozitív negatív energiákat. Érdekes…..lehet, hogy így volt ez korábban is csak nem tudtam ” beazonosítani.”
    …..Köszönöm Ági. Kitartást, sikert, sok -sok örömöt , egészséget! puszi neked!

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

JógaMindennap - 2021

Kérdésed van? Írj nekünk!

Bejelentkezem

Elfelejtetted a jelszvad?