Jó, hogy itt vagy !

Köszöntő

Az elménket nem tréningezzük a haragot vagy a dühöt vagy az aggodalmat szító gondolatokra. Hanem természetesnek vesszük, hogy jönnek ezek az érzések… hallgasd meg

A köszöntő gondolataim hallagsd meg bátran többször. Le is töltheted.

Hallgasd meg

Útmutató a meditációs gyakorlás bevezetéséhez

Az alábbiakban a meditációs technikákról mondok pár, irányadó gondolatot. A technika csak egy eszköz, hogy trenírozd magad arra, hogy… hallgasd meg

A gondolataim hallagsd meg bátran többször. Le is töltheted.

Hallgasd meg

Gyakorlati útmutató a Szabad vagyok használatához

A program használatához adok gyakorlati útmutatót, és válaszolok olyan kérdésekre, hogy “Hogyan használjam a meditációs hanganyagot?”hallgasd meg

A gondolataim hallagsd meg bátran többször. Le is töltheted. Kérdés esetén írj a Fórumba az Inspiráció menüben.

Hallgasd meg

Teljes jógalégzés

A motiváció fenntartása

Relaxáció vs. meditáció

Bónuszok kezdéshez

Hármas pranayama gyakorlat (17 perc)

Háterősítés - erőnlét és hátrahajlások (16 perc)

Gerinc teljes átmozgatás (24 perc)

Ujjayi légzés + rövid napüdvözlet sorozat (10 perc)

Légzés és átmozgatás (20 perc)

Meditáció 1.

Sétáló meditáció

 16:57 perc

meditáció kezdése: 01:33

transcript

Meditáció 2.

Légzés meditáció

Bónusz 🙂

 10:51 perc

 13:41 perc

meditáció kezdése: 02:00

transcript

Meditáció 3.

Mantra meditáció

 13:17 perc

meditáció kezdése: 02:20

transcript

Meditáció 4.

Holdfény meditáció

a meditációhoz a kép itt letölthető

 14:08 perc

meditáció kezdése: 02:25

transcript

Meditáció 5.

Éberség meditáció

 15:57 perc

meditáció kezdése: 01:30

transcript

Meditáció 6.

Érzések kioltása meditáció

 34:00 perc

meditáció kezdése: 06:19

transcript

Meditáció 7.

Vipassasna meditáció

 34:10 perc

meditáció kezdése: 04:10

transcript

Meditáció 8.

Felszabadulás meditáció

 46:50 perc

gyakorlati útmutató: 02:20

meditáció kezdése: 05:45

transcript

Fórum

A gondolataid értékesek!

Amit megfogalmazol és kimondasz más súllyal kerül a latba. Az is egyfajta elemtréning. Ez a fórumozás is a tanulás része, hogy tudatosítod magadban, hogy hogyan hatott rá az adott technika az egyes alkalmak során.
Bármikor elakadsz vagy kérdésd van, írj ide, a fórumba, amivel ne várj és ne halogass, hanem amikor felmerül, írj.
Minden számít!

01. Mantra

“Minden lépésemben ott vagyok!

Minden lépésem én magam vagyok!”

Legyen veled a mobilod kijelzőjén.

02. Mantra

“Légzésem nyugodt és egyenletes!”

Ez a megerősítés egy emlékeztető is egyben a mindennapi légzésfigyelésed során. Bárhol vagy, bármit csinálsz nap közben, legyenek pillanatok, amikor figyeled a légzésed, és közben ezt mantrázod.

Legyen veled a mobilodon. Töltsd le.

03. Mantra

A Wah Yantee mantránk szövege egyszerű. Sokat hallgatva szinte beúszik a fejedbe. Ne erőlködj a megtanulásán, inkább hangolódj a dallamára.

Legyen veled a mobilodon, akkor is ha csak mentálisan hallgatod.

Legyen veled a mobilodon. Töltsd le.

04. Mantra

“Az elmém könnyedén feloldódik a látványban.”

A holdfény meditációnkhoz mi más passzolna jobban, mint ez a mantra.

A kép mantra nélkül is letölthető itt és a meditációs oldalon is.

Legyen most ez a mobilod háttérképe.

05. Mantra

“Létezésem tiszta, a jelenre irányul.”

Legyen veled ez a megerősítés a mindennapi élethelyzeteidben.

Oszd meg velem, velünk, hogy milyen pillanatban segített.

06. Mantra

“A sziklaszilárdságom megtöröm, 

a ragaszkodásom elengedem. 

Az ürességet választom.”

Kísérjen végig a mantránk minden érzés és feszültség megjelenésekor.

07. Mantra

“Továbbra is csak a légzésemre figyelek.”

“Boldog most, boldog a jövőben.”

Jusson eszedbe e megerősítés a meditációs gyakorlásaid során támogatásként, és a mindennapi életben a nyugalmad megtartása érdekében.

08. Mantra

“Mindig van út, ami felszabadít.”

Jusson eszedbe e megerősítés bármikor, amikor feltörnek benned a negatív érzések (vagy akár előtte).

01. Podcast: Belső béke és majom elmélet
02. Podcast: Belépés a mostba
03. Podcast: Hallgass szívből
04. Podcast: Nézz üres szemmel
05. Podcast: Éberség a gyakorlatban
06. Podcast: Érzések semlegesítése
07. Podcast: Vipassana
08. Podcast: Út a szabadság felé

Szeretnél hallani a továbbiakban is a gondolataimról?

Hetente küldök egy emailt, amelyben az aktuális élethelyzeteimről írok, hogy azokhoz hogyan állok és hogyan találok rá megoldást a jógikus szemléletemmel.
Iratkozz fel a Magazinom levlistájára.

A fejlődés nem áll meg!

Amint megnyílsz a meditációs térben, annál inkább igényed lesz még  mélyebben belemenni a témába.
Ezért a meditációs gyakorlásod további színesítése és elmélyítése érdekében adom neked ezeket a bónuszokat.
[/vc_row_inner]

A kurzus indulásakor máris hozzáférhetőek:

  • Ráhangoló podcast a meditációról (lásd: a Kezdéshez menü)
  • Felkészítő videó és audió a helyes ülés és légzés témákban (lásd: a Kezdéshez menü)
  • Jógavideók, mert nem elég tudni azt “hogyan”, hanem a gyakorlatban is tudni kell csinálni. A jóga gyakorlatok megedzik a hátizmaid és felkészítenek a helyes kényelmes ülésre. (lásd: a Kezdéshez menüben)

A 4.hét után hozzáférhetőek:

  • Olyan rövid jóga gyakorlatsor, amely után komfortosabb és ideálisabb a meditációs gyakorlásod.

A 8.hét után hozzáférhetőek:

  • 3 extra vezetett meditáció audióban, hogy tovább tudd bővíteni a gyakorlásod repertoárját
  • JógaMindennap tagság kedvezményekkel (infó 2021.október 1-től)

Könyvajánló

Az alábbi könyveket tiszta szívből ajánlom, ha tetszenek a belőle idézett szemelvények és idézetek.
Beszereznéd e könyveket?
Alább a linkek hozzá, amivel rögtön a kosárba tudod rakni a könyvet. Ha az alábbi linkekre kattinva teszed a kosárba, akkor a könyv árának kicsiny részével támogatod a munkámat. Köszönöm ha innen vásárolsz.

A tudósok a világ legboldogabb emberének tartják azt a francia genetikust, aki több évtizede a Dalai Láma követőjeként, segítőjeként a Himalájában él buddhista szerzetesként.

A kutatásban a meditáció, az együttérzés és a boldogság összefüggését vizsgálták és azt tapasztalták, hogy a 70 éves Matthieu Ricard agyát meditációs gyakorlata teljesen átalakította. Egészen másképp működik, mint a többi emberé, és boldogabb, mint mindenki más.

Ricard szenvedélyesen terjeszti a világban, hogy a meditáció megváltoztatja az agyműködést, és segít abban, hogy az emberek megtalálják boldogságukat. Meggyőződése, hogy minél többet meditálunk, annál boldogabbnak érezzük magunkat.

A meditáció művészete megmutatja, hogy ha naponta meditálunk, változtathatunk a saját magunkról és a világról alkotott elképzelésünkön. Zseniálisan inspiráló munkájában Matthieu Ricard a meditáció elméleti és gyakorlati aspektusain keresztül szól hozzánk.

Megveszem tőled a könyvet, Ági (köszönöm)

Megveszem tőled az e-könyvet, Ági (köszönöm)

A most hatalma rövid idő alatt bebizonyította, hogy az egyik legnagyobb spirituális könyv; amelyet manapság írtak.

Ez a könyv egyfajta szavakon túli hatalomról szól, és képes elvezetni minket egy – a gondolataink mögött lévő – jóval csöndesebb helyre, ahol megoldódnak gondolat teremtette problémáink, s felfedezzük, mit is jelent létrehozni egy szabadabb életet.

Eckhart Tolle szavaival élve: “Én az emberi tudatosság mélyreható átváltozásáról beszélek. Nem úgy mint egy messzi jövőbeni lehetőségről, hanem valamiről, ami most elérhető – nem számít, ki vagy és hol élsz. Láthatóvá válik, miként szabadíthatod fel magad az elme fogságából, és hogyan léphetsz be a tudatosság eme megvilágosodott állapotába, s milyen módon tarthatod ezt fenn a mindennapi életedben.”

E kötet minden részében speciális gyakorlatok és egyértelmű kulcsok vannak, amelyek megmutatják, hogyan fedezzük fel magunknak a “megbocsátást, könnyűséget és fényességet”.

Ezek akkor érkeznek meg, amikor lecsendesítjük gondolatainkat, és látjuk a világot elterülni magunk előtt a jelen pillanatban.

Megveszem tőled a könyvet, Ági (köszönöm)

Megveszem tőled az e-könyvet, Ági (köszönöm)

A jelenlét és éberség esszenciája egyben a meditáció lényege is. Ez a gyakorlati meditációs kézikönyv pontosan definiálja a meditációt, valamint bemutatja az Osho által kifejlesztett vagy modernizált meditációs technikák széles tárházát…

A meditáció végül olyan rejtett áramlássá alakul, amely éppannyira hozzánk tartozik, mint például a légzésünk. A technikák gyakorlásával az éberség lesz a társunk, bárhová is megyünk.

,,Amikor egyáltalán nem csinálsz semmit – sem fizikai, sem szellemi, sem más értelemben -, amikor minden cselekvés szünetel, és te egyszerűen csak vagy, csak létezel: ez a meditáció.”

Megveszem tőled az e-könyvet, Ági (köszönöm)

Nyomtatott könyv formájában jelenleg nem elérhető.

Minden meditációs technika mélyén, beleértve a harci művészeteket is — sőt, tulajdonképpen minden nagy atlétikai teljesítmény mélyén — ott rejlik az ébrenlét és a pillanat megélésének minősége, amelyet Osho éberségnek nevez.

Amint egyszer sikerül megértenünk, mit is jelent az éberség gyakorlata, megszereztük a kulcsot életünk minden területének tudatos irányításához, hogy összpontosultak és szabadok legyünk, bármi történjék is.

A nagy mesterek szerint, mint Lao-ce vagy Buddha, a legtöbbünk alvajáróként halad végig az életén. Ugyanakkor mindannyian átéljük az éberség vagy más szóval a felébredettség pillanatait különleges helyzetekben: egy hirtelen balesetben, amikor úgy tűnik, megállt az idő, amikor először hozunk világra egy kisbabát, vagy együtt vagyunk valakivel a halál pillanatában. Ekkor tudatosul bennünk minden mozdulat, minden hang, minden gondolat.

Osho kifejti a létezés kilenc állapotát, és arra tanít, hogy merjük megtapasztalni mindegyik szintet, mert csak így élhetjük az életünket még nagyobb figyelemmel, még nagyobb szeretettel, gondoskodással és tudatossággal.

Elmetréning

Merj jelen lenni és ne várj, ne halogass – üzenj, kérdezz most

A saját motivációd találd meg, amely igenis átlendít a motivációd hanyatlásán és az élményszerzéséhez szükséges gyakorlás buktatóin. Merthogy nem mindig lesz jó, könnyű és kényelmes. És a legnagyobb támogatóerőként itt vagyok én is.

Bármikor elakadsz vagy kérdésd van, írj a fórumba, amivel ne várj és ne halogass, hanem amikor felmerül, írj.

Nagyon fontos, hogy ne csak akkor fordulj hozzám és a társaidhoz, amikor kvázi baj van, hanem minden egyes gyakorlás után jelezz vissza.

Amit megfogalmazol és kimondasz más súllyal kerül a latba. Az is egyfajta elemtréning.

Ez a fórumozás is a tanulás része, hogy tudatosítod magadban, hogy hogyan hatott rá az adott technika az egyes alkalmak során, milyen gondolatot viszel magaddal a podcastból, és hogyan hat az emlékeztető gyanánt letöltött mantra.

Minden számít!

Hagyj üzenetet, kérdezz, oszd meg a felismeréseid alább!

Írj alább a Fórumba!

Fórum hozzászólások

Hozzászólások
  1. Simonitsné Kolnhofer Helga 1 év ago

    Sziasztok! Én nagyon szeretem a Szabad vagyok programot. Péntekenként izgalommal várom, hogy milyen meglepetést kapunk a következő 1 hétre. Nekem a sétáló meditáció volt eddig olyan, amely nem érintett meg. Valószínű azért, mert egy lakótelepi lakásban lakok és nem találtam olyan helyet a szabadban, ahol egyedül lehettem volna. így csak a kisszobában mentem egy tenyérnyi helyen körbe-körbe. A légzés meditáció az szenzációs. Ahogy Ti is írtátok , a légzés mindig velünk van. A saját életpéldámból tudom, hogy nehéz helyzetben lehet alkalmazni, akár olyan helyen is, ahol többen vagyunk. Én minden reggel meditációval indítom a napot, ha van időm este is meghallgatom. A podcastok nagyon jók, többször is meghallgattam őket. Felkeltetted az érdeklődésemet arra, hogy Tolle könyvét elolvassam. Köszönetet mondok Ági a sok értékes gondolatért, illetve a precíz mindenre kiterjedő programodért. Üdvözlettel és szeretettel: Helga

  2. Bősz-Ambrus Kinga 1 év ago

    Valahogy mindig elfelejtem, aztán újra felfedezem, hogy a légzés figyelése mennyire egyszerű, megnyugtató s mindig kéznél van.

    • Ági JógaMindennap 1 év ago

      Így van Kinga. Örülök, hogy most ismét megerősítésre találtál ebben.

      Mély, tudatos lélegzeteket!

      Szeretettel,
      Ági

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

JógaMindennap - 2022.

Kérdésed van? Írj nekünk!

Bejelentkezem

Elfelejtetted a jelszvad?